JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!
Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!
Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!
Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
Beruházási boom várható idén a hazai kkv-k körében. A K&H kkv bizalmi index felmérés eredménye szerint az előző negyedévben történt esést követően visszakorrigált a vállalkozások beruházási hajlandósága a korábbi magas szintre. "Jelenleg tízből közel nyolc (78%) vállalkozás tervez valamilyen fejlesztést idén, ami az előző negyedévhez (72%) képest jelentős ugrás, ráadásul ezzel már tartósan egy éve 70% felett van a beruházásban gondolkodó cégek aránya, amire legutóbb 2006-ban volt példa" - mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv szegmens marketing vezetője.
A célokat tekintve kissé átrendeződött a sorrend, de összességében a top 3 fejlesztendő terület nem változott. Jelenleg a gépek, berendezések korszerűsítésére fókuszálnak leginkább a cégek, 44%-uk tervez idén ilyen beruházást, ami az index történetében az eddigi legmagasabb arány. Az eddig élen álló informatikai beruházások a dobogó második fokára csúsztak vissza (36%), miközben a gépjárműpark korszerűsítése (26%) stabilan tartja harmadik helyét.
A különböző ágazatokat tekintve viszonylag egységes képet mutat a szektor. Az ipari, mezőgazdasági és szolgáltató cégek közel azonos arányban terveznek fejleszteni idén (86%, 82% és 79%), miközben a kereskedelemben ennél visszafogottabb beruházási szándék látható (69%). A cég méretét tekintve jelenleg a kisvállalkozásoknál számíthatunk átlagon felüli arányban (84%) beruházásokra idén, de a mikro- és középvállalkozásoknál is erős a fejlesztési hajlandóság (74%-74%).
A korábban jellemző 1-2% helyett jelenleg a vállalkozások már 4%-a gondolkodik új cég létrehozásában. Emellett a piacbővítési szándék is megfigyelhető a hazai vállalkozásoknál. Habár a többség (52%) idén is az eddig jól bevált piacon kíván érvényesülni termékével vagy szolgáltatásával, a cégek jelentős része tervez új piacokat meghódítani (34%), miközben új termékek kifejlesztését is közel minden harmadik cég (29%) tervezi idén - mondta el Kovács Viktor Zoltán.