Hologrammal garantálnák a bor minőségét

agrarszektor.hu
Tokaj-Hegyalján, Szerencsen jött létre az országban egyedülálló NMR Borlabor, amelynek feladata az lesz, hogy a borok eredetét és minőségét vizsgálja, illetve garantálja a fogyasztók számára. A végeredmény egy hologramos matrica lesz, amely a vásárlók bizalmát növelheti a termék iránt. A megkérdezett borászok nem gondolják, hogy a laborvizsgálat bővíteni tudja értékesítési lehetőségeiket, az azonban elérhető vele, hogy az ágazatban alkalmazott tiltott eljárások lelepleződjenek, és az ágazat megtisztuljon.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

Kiss Eliza, a Földművelésügyi Minisztérium borágazati feladatokért felelős biztosa a borlabor ünnepélyes megnyitóján elmondta, hogy  az NMR (nukleáris mágneses magrezonanciás spektroszkópia) egy adatbázison alapuló vizsgálati módszer. Eredményeként egy okos telefonnal is leolvasható hologramos matrica garantálja a bor címkéjén feltüntetett adatok (eredet, évszám, szőlőfajta) hitelességét. A módszernek köszönhetően egyszerűbbé válik a hamisított borok, a nem megengedett borászati segédanyagok és adalékanyagok kiszűrése. A miniszteri biztos kiemelte, egy éven át a borászatok ingyenesen kapnak lehetőséget olyan világszínvonalú analitikai vizsgálatokra, amelyek eddig nem voltak elérhetőek Magyarországon. A borászok egy nemzetközileg elfogadott tanúsítványt kapnak, amely elősegíti a külföldi piacépítést és a fogyasztói bizalom erősítését.

A szerencsi borlabor (MTI Fotó: Vajda János)

Egy egri és egy tokaj-hegyaljai borászat vezetőjének egybecsengő véleménye szerint a boraik értékesítésében nem hozhat nagy változást a laborvizsgálati eredmény. Ennek oka, hogy a hazai piacon a vásárlók  90%-ban már így is magyar bort választnak, és a magas árfekvésű, minőségi borokban megbíznak a vevők. A külpiacokon pedig elsősorban marketinggel lehetne a magyar nedű elfogadottságát növelni. A hegyaljai termelő az agrárszektor.hu-nak még hozzátette: plusz információra leginkább a "középszerű" borok esetében lenne szüksége a vásárlónak, de éppen ez a fogyasztói réteg kevéssé igényli a kifinomult tájékoztatást. Az ágazat szempontjából azonban fontos lehet egy ilyen jellegű minőségi garancia és eredtjelölés, egyrészt a magyar bor presztízse, másrészt a tisztuló technológiák miatt.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?