Imádják a magyar borokat ebben az európai országban: elképesztően népszerűek

Imádják a magyar borokat ebben az európai országban: elképesztően népszerűek

agrarszektor.hu
Svédország és Finnország mellett a hazai egyetemisták körében is népszerűsíti a magyar borokat és a kulturált borfogyasztást az Agrármarketing Centrum (AMC). A Hungarian Wine Business Program legutóbbi két állomásán, Stockholmban és Helsinkiben összesen 25 borászat csaknem 90 bora mutatkozott be. Az AMC programjának célja a magyar borok nemzetközi elismertségének növelése a borkereskedelmi szakemberek és újságírók körében, valamint a magyar fogyasztók edukációja a minőségi borfogyasztás érdekében.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

Április végén Svédországban kétnapos eseményen építették üzleti kapcsolataikat és a magyar borok imázsát borászok és borszakértők. A svéd borpiac sajátossága, az alkoholértékesítés állami monopóliuma a program során jelentős figyelmet kapott. A kétnapos esemény egy újságíróknak, bloggereknek szervezett borfókuszú ebéddel indult, melyhez Magyarország Svédországi Nagykövetsége készítette az ételeket. Ezt követően a meghívottak sétálókóstolón találkoztak a borászatok képviselőivel. A következő napon Kielmayer Kristian nemzetközi borakadémikus mesterkurzus keretében mutatta be magyar borvidékek gazdag választékát importőröknek, a Systembolaget képviselőjének, sommelier-knek, a HoReCa szektor képviselőinek egy 12 tételből álló borsorral. A résztvevők ezt követően sétálókóstolón ismerhették meg a magyar borok széles skáláját, összesen 12 borászat 40 tétele mutatkozott be az eseményen, a furmintból készülő száraz tételektől a rajnai rizlingeken át a tokaji édes borokig, a vörösborok között pedig a magyar borágazat szempontjából fontos fajták és borstílusok: kékfrankos, cabernet franc, valamint a Szekszárdi és Egri Bikavér.

Május elején a finn szakértők számára már másodszor mutatta be a magyar borokat Helsinkiben az AMC, a 2020-ban szervezett hibrid esemény nagy sikerének eredményeként. Az utóbbi két évben, az első eseményt követően több magyar bor is bekerült a finn importőrök kínálatába, ez teremtette meg a következő esemény lehetőségét. A rendezvény egy mesterkurzusból és egy sétálókóstolóból állt, melyen importőrök, szakújságírók, a HoReCa szektor képviselői vettek részt. A mesterkurzus előadói Pasi Ketolainen MW és Horkay András dipWSET, a CEWI alapítói voltak. Az összesen 13 borászat közel 50 tétele között a hazánkat nemzetközileg kiválóan képviselő borok kaptak helyet. Az üzletfejlesztési rendezvényt követően a helsinki Haaga-Helia Főiskola hallgatói, akik tanulmányaik során már több borkurzusokon vettek részt, szintén megismerkedhettek a magyar borokkal. A rendezvényen az edukáció kétirányú volt, hiszen zárásként Pasi Ketolainen MW tartott előadást a kiutazó magyar borászatoknak a finn piacra lépési lehetőségekről és a piac sajátosságairól.

Emellett idehaza is a minőségi borfogyasztást és a kulturált borfogyasztást népszerűsíti az AMC. A harmadszor megrendezett VinÓvár szakmai előestjének célja az edukáció volt, valamint a minőségi, kulturált borfogyasztás elősegítése a fiatal generációk körében. Április végén a VinÓvár csapatával és az Óvári Gazdászok Szövetségével együttműködésben megvalósult eseményen az előadó, Mészáros Gabriella nemzetközi borakadémikus, a Borkollégium társalapítója másfél órás, öt borral kísért előadást tartott a Kárpát-medence szőlőfajtáiról. Az előadás borai is az őshonos és jellegzetes fajtákat tükrözték; szerepet kapott az olaszrizling, a kéknyelű, a furmint, a kadarka és a kékfrankos. Ezt követően a látogatók sétálókóstoló keretében ismerkedhettek további borokkal a színes kínálatban, illetve kvízkérdésekkel tesztelhették tudásukat a magyar borokról.

A Hungarian Wine Business Programsorozat célja a magyar borágazat támogatása a nemzetközi piaci versenyképesség élénkítésével, valamint a korszerű marketingeszközökkel hatékonyabb és eredményesebb üzleti kapcsolatépítés támogatása. Ehhez kapcsolódóan a közeljövőben professzionális bor tematikájú szakkiállításokon fogják népszerűsíteni a kiváló magyar borokat.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. május 15. 12:02