JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!
Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!
Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!
Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
Folyamatosan növekszik a hazai mangalicafogyasztás, a hungarikum mégis értékesebbnek számít Japánban, mint itthon - írja közleményében az egyesület. A Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete szerint a termék külföldön a hús magas zsírtartalma miatt népszerű, itthon pedig éppen ezért keresik kevésbé a fogyasztók. A mangalica hús és zsír aránya a sertéshez képest fordított: 30 százaléka színhús és 70 százaléka zsír. A magyarok pedig, bár imádunk szalonnát sütni, vagy zsíros kenyeret enni, a zsíros húsokat mégsem kedveljük annyira. Eközben világszerte csak a legdrágább, felső kategóriás éttermek teszik fel a mangalicát az éltalpra, a spanyolok pedig prémium minőségű sonkának vásárolják fel.
Az egyesület adatai szerint a mangalica a hazai sertésállomány mindössze két százalékát teszi ki, jelenleg körülbelül kétszáz tenyésztő foglalkozik vele az országban. Többségük exportra szánja a termékét, az itthon maradó 20-30 százalék nagyrészéből pedig valamilyen szárazáru, kolbász, szalámi és szalonna készül.
Az egyesület folyamatos kampányokkal és aktivitásokkal próbálja közelebb hozni a mangalicát a magyar fogyasztókhoz, ezért a hungarikumot már a hazai felsőkategóriás éttermek is szívesebben használják. Idén Budapesten az őszi Food Truck Show a magyaros ételekről szól, kiemelten a mangalicából készült fogásokról, így a rendezvényen a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete ingyen biztosítja a húst a séfeknek.