Itt a nagy növényvédőszer-gyártó cég új dobása: ilyet meg kevesen láttak azelőtt

Itt a nagy növényvédőszer-gyártó cég új dobása: ilyet meg kevesen láttak azelőtt

agrarszektor.hu
"Szerintünk a mezőgazdaság a legfontosabb hivatás a világon" címmel indított idén nyáron figyelemfelhívó kampányt a BASF Magyarország, amelyet most egy különleges helyszínen - egy pékségben - megrendezett sajtótájékoztató keretein belül mutattak be az újságíróknak - tudhattuk meg a vállalat közleményéből.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

A sajtótájékoztató elején Hajnal Gábor, a BASF Hungária Kft. marketing vezetőjének köszöntőjét követően Korda Gabriella, a vállalat marketing-kampánymenedzsment csoportvezetője tartott rövid prezentációt, amely során ismertette a kampány hátterét és célkitűzéseit. Utána egy kerekasztal beszélgetés következett, amely moderátorának az ismert újságíró-youtubert, Winkler Róbertet kérték fel, aki Benkő Andrással, a vállalat termékmenedzserével és Polgárné Balogh Eszter agrármérnök-mérnöktanárral beszélgetett a kampányról.

Winkler kérdésére Benkő András elmondta, hogy a "Szerintünk a mezőgazdaság a legfontosabb hivatás a világon" a BASF nemzetközi Biggest Job on Earth kampányának a hazai adaptációja. Az eredeti kampánnyal ellentétben - amely a mezőgazdaság előtt álló kihívásokra hívja fel a figyelmet - a magyar kezdeményezés inkább a jelenre koncentrál. A magyar gazdáknak ugyanis jelenleg rengeteg kihívással kell megküzdeniük: kiszámíthatatlan időjárási körülmények között kell gazdálkodniuk, amelyek nap mint nap újabb kihívások elé állítják őket. Eközben egyre szigorodó előírásoknak, szabályozásoknak kell megfelelniük, évről évre fejleszteniük kell a termesztéstechnológiájukat, hogy a fokozódó kihívásokkal meg tudjanak birkózni. Ehhez folyamatosan képezniük kell önmagukat, hogy a rohamosan fejlődő műszaki, agronómiai és növényvédelmi megoldásokat alkalmazni tudják. E mellett pedig sajnos sokszor érzik úgy, hogy a társadalom nem becsüli meg a munkájukat.

A vállalatnál ez utóbbi miatt gondolták úgy, hogy a magyar társadalmat egy kampánnyal kell érzékenyíteni, közelebb hozva az átlagembereket a mezőgazdaságban dolgozókhoz, és megmutatni, hogy valójában mennyi munka és energiabefektetés szükséges ahhoz, hogy az élelmiszer végül a boltok polcaira kerülhessen. Ezt egy olyan újítással szeretnék elérni, amely a nemzetközi kampányban egyáltalán nem volt jelen: a BASF jelenleg a gyerekekhez szeretne szólni, akiket egy különleges, frissen kifejlesztett programmal az általános iskolai oktatás keretein belül szeretnének elérni. Ennek a programnak a "Földigilisztától a műholdig, avagy a korszerű növénytermesztés" címet adták.

A program fejlesztői közé tartozó Polgárné Balogh Eszter elmondta, a hatalmas mennyiségű információt játékos módon adják át a gyerekeknek, akik a kenyér útján keresztül ismerhetik meg a legfontosabb mezőgazdasági folyamatokat - a sajtótájékoztató helyszínének kiválasztásakor ezért is esett a választás egy pékségre, hiszen ez ennek az útnak az utolsó állomása.

A tanárnő hozzátette, hogy a gyermekeket oktató tanároknak egy akkreditált képzéssel készültek, amely egy három egységből álló tananyagot foglal magában. Nekik ennek keretein belül háromnapos online kurzusokat is tartottak - amelyek végén vizsgát kellett tenniük - ez után vált számukra elérhetővé a gyereknek szóló 9 óraterv színes ppt-kkel és Wordwall-os játékokkal. Az akkreditált képzéssel azt szerették volna biztosítani, hogy a tanulóknak a témához valóban értő szakemberek adják majd át a tudást a tanórákon. Ráadásul egy bónusz meglepetéssel is készültek: jövőre a BASF egy tanulmányi versenyt is rendez az osztályok között, amely után a győztesek ellátogathatnak egy igazi gazdaságba, és saját szemükkel láthatják azokat a dolgokat, amikről év közben tanultak.

A beszélgetés végén Benkő András elmondta, hogy a kampány folytatásaként a jövőben az idősebb, pályaválasztás előtt álló korosztályhoz is szeretnének majd szólni. Itt azonban már az lenne a céljuk, hogy a mezőgazdaságot vonzó karrierlehetőségként mutathassák be.

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?