JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!
Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!
Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!
Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
Az utóbbi években jelentős növekedésnek indult a dióültetvények területe Spanyolországban: míg 2005-ben még csak 7700 hektáros, 2020-ban már 14000 hektár körüli termőterületet regisztráltak - írja a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács. És ez a trend tovább folytatódik Francisco Caballero, a Nueces de España elnöke szerint. Ez a 2017-ben alapított egyesület a spanyol dió termelésének és marketingjének erősítésével foglalkozik mind a belföldi, mind a nemzetközi piacokon.
A Fepex dió és pekándió ágazati bizottsága az új ültetvények belépése miatt már az idei évre is 30%-os termésnövekedést prognosztizált, bár a 2020-as év kedvezőtlen időjárása miatt kifejezetten alacsony bázishoz képest. Egyelőre nagy a bizonytalanság az értékesítést illetően, mivel még a tavalyi termésből is bőven maradtak átmenő készletek a COVID-19 miatti logisztikai nehézségek következtében. Caballero további nehézséget lát a nemzetközi piacokon amiatt, hogy a spanyol dió árban biztosan nem fog tudni versenyre kelni a hagyományos nagy termelő országokkal szemben USA és Chile), viszont reményt adhat, hogy a spanyol dió jelentős részét organikus termékként (biodió) sikerül értékesíteni. Pont a spanyol dió megkülönböztető tulajdonságainak hangsúlyozása és az egészséges termék fogyasztásának növelése a Nueces de España fő feladata, ezért a minőségi szabványok egységesítésével közös márka alapításán gondolkodnak a helyi termelőkkel.