JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!
Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!
Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!
Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
Az államtitkár kiemelte: az idei Coop Rally jelentőségét jól mutatja, hogy a résztvevők a magyar élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2 ezer milliárd forintot kitevő termékértékesítést, és a Coop-csoporttal együtt több mint 50 ezer munkavállalót képviselnek. A Coop Rally szakmai programja az elmúlt csaknem másfél évtizedben 111 magyar élelmiszeripari szereplő tevékenységét mutatta be a nagyközönségnek. Kitért arra is, hogy az elmúlt években a hazai élelmiszeripar jövedelmezősége jelentősen nőtt. 2010 óta az ágazat teljes árbevétele közel 50 százalékkal emelkedett, az export aránya is dinamikusan növekszik. Ezzel párhuzamosan a növekvő támogatásoknak köszönhetően emelkedik a beruházási kedv is. 2014-től több mint 300 milliárd forint áramlott az ágazatba hazai és uniós forrásokból egyaránt.
Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke ismertette, hogy az idei Coop Rallyn közel 100 élelmiszeripari és kiskereskedelmi, szolgáltató és médiacég csapata 117 autóval Kelet-Magyarország hat meghatározó gyártó- és forgalmazóközpontjához, valamint 2 Coop-tagvállalathoz látogat el. Szólt arról is, hogy a kereskedelmi lánc társadalmi felelősségvállalási programjai között kiemelkedik a Coop Rally, és emellett támogatják többek között a magyar olimpiai csapatot, illetve élelmiszeradománnyal segítik a rászoruló gyerekeket is.
Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója az MTI érdeklődésére elmondta, hogy a Coop üzletlánchoz tartozó boltok árbevétele tavaly mintegy 360 milliárd forintot tett ki. A Coop-csoport teljes árbevétele 2018-ban 627 milliárd forint volt, az előző évhez képest 4,5 százalékkal nőtt. A cégcsoportnál az idén az árbevétel 4-5 százalékos növekedésére számítanak. A Coop polcain a magyar élelmiszerek aránya meghaladja a 80 százalékot.