Riasztó kijelentés érkezett: tényleg ez várhat az autósokra a jövőben?

Riasztó kijelentés érkezett: tényleg ez várhat az autósokra a jövőben?

MTI
Számos akadályt kell leküzdeni ahhoz, hogy az Európai Unió 2050-re klímasemlegességet érjen el, a gépjárművek teljes kibocsátásmentessége irányában kitűzött cél dicséretes, de az uniónak biztosítania kell, hogy ez ne kerüljön túl sokba polgárainak, és ne menjen ipari szuverenitásának rovására - hívta fel a figyelmet jelentésében az Európai Számvevőszék. A fenntarthatóság, klímaváltozás és környezetvédelem témájával az AgroFuture Konferencián is foglalkozunk, amire most még nem késő regisztrálni.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A luxembourgi székhelyű uniós testület hangsúlyozta: az EU tett lépéseket a károsanyag-kibocsátás csökkentése felé, kivéve a közlekedési ágazat területén, amely Európa teljes kibocsátásának mintegy egynegyedéért felelős. Ez utóbbinak a fele a személygépkocsikból származik. A számvevők azt is megállapították, hogy a hagyományos autók - amelyek még mindig az újonnan nyilvántartásba vett járművek közel háromnegyedét teszik ki - kibocsátása 12 év alatt nem csökkent lényegesen. A testület szerint az alternatív üzemanyagok iparának tekintetében nincs egyértelmű és stabil ütemterv az ágazat olyan - hosszú távú - problémáinak kezelésére, mint például a rendelkezésre álló üzemanyag mennyisége, a költségek és a környezetbarát jelleg.


A belföldön megtermelt biomassza nem elegendő ahhoz, hogy komoly alternatívát kínáljon a hagyományos fosszilis üzemanyagokkal szemben. Ha az ilyen biomasszát zömmel harmadik országokból importálják, az gátolja az EU energetikai szuverenitásának elérését. A bioüzemanyag alapanyagait más iparágak nyersanyagaiként is felhasználják, ami versenyhelyzetet teremt

- olvasható a számvevőszék jelentésében. A testület azt is megállapította, hogy részben az ilyen keresleti problémák miatt a bioüzemanyagok "gazdaságilag még nem versenyképesek", és azt is hangsúlyozta, hogy környezetkímélő jellegüket "túlbecsülték".


A bioüzemanyag-nyersanyagok károsak lehetnek az ökoszisztémákra nézve, és árthatnak a biológiai sokféleségnek, a talaj és a víz minőségének

- taglalják a jelentésben. Kitérnek arra is, hogy az európai akkumulátoripar elmarad globális versenytársaitól, és az is lehetséges, hogy az európai kapacitás sohasem éri el a teljes feltöltöttség állapotát. A globális akkumulátorgyártás alig 10 százaléka zajlik Európában, és ennek zömét is Európán kívüli vállalatok végzik. A világ termeléséből Kína nem kevesebb mint 76 százalékkal veszi ki részét - hívta fel a figyelmet. A számvevők azt is kiemelték, hogy a jelentős köztámogatás ellenére az unióban gyártott akkumulátorok költségei továbbra is jóval magasabbak a tervezettnél. Ez elkerülhetetlenül befolyásolja a versenyképességüket más globális szereplőkkel szemben, és emiatt az európai elektromos járművek a lakosság nagy része számára megfizethetetlenek - mutattak rá.

A jelentésben leszögezik: amennyiben az EU kapacitása és versenyképessége nem növekszik jelentősen, fennáll annak a kockázata, hogy Európában az "elektromos autók forradalma" importfüggő marad, ami hátrányosan érinti az európai autóipart és az ahhoz rendelt több mint 3 millió munkahelyet. Az EU számvevőszéke szerint továbbá az elektromobilitáshoz jelentős feltöltési infrastruktúra szükséges, ennek lefedettsége, hozzáférhetősége azonban még nem megfelelő. 2021-es jelentésükre hivatkozva a számvevők úgy vélik, az EU-ban sehol sincs elég feltöltőállomás, a meglévők legtöbbje Franciaországban, Németországban és Hollandiában található, míg az unió keleti felében különösen ritkák.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

A sebesség minden, csak nem állandó (x)

A Valley X-Tec hajtómű, az iparág első nagy sebességű központi motorja lehetővé teszi, hogy olyan dolgokat tegyen a központi körforgóval, amelyek korábban nem voltak lehetségesek.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. május 3. 16:01