Összefogtak az olasz gazdák: durva, hogy alakítanák át az élelmiszeripart

Összefogtak az olasz gazdák: durva, hogy alakítanák át az élelmiszeripart

agrarszektor.hu
Óriási vállalkozásba kezdett Olaszország legnagyobb mezőgazdasági termelői szövetsége, a Coldiretti. Legújabb kezdeményezésük célja, hogy az élelmiszerek elnevezései semmiféle módon ne kapcsolódhassanak a maffiához, illetve ami már van, az válasszon új nevet a termékeknek.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

A Coldiretti szeretné a szótárból is kitörölni a maffiával kapcsolatos elnevezések élelmiszerekkel kapcsolatos használatát. Arról azonban, hogy ezt miként tervezik kivitelezni, még nem jutottak egyezségre - olvasható a Telex oldalán. A másfél millió taggal rendelkező szövetség ugyanis egy átfogó vizsgálatot végzett, aminek az eredménye azt mutatta, hogy Olaszországon kívül rengeteg étteremnek és terméknek van maffiával kapcsolatos neve, ezek főleg a Mafia és a Cosa Nostra kifejezéseket használják. Ilyen például Portugáliában a „Pistol” bor, amelynek csomagolásán stilizált vérfolt van, Németországban a „Fernet Mafiosi”,
Bulgáriában viszont a „Caffé Mafiozzo”, vagy éppen Angliában a „Chilli Mafia” rágcsálnivalói, illetve a „Maffia szakácskönyve”.

A Coldiretti december elején kiállítást is rendezett ezekből a termékekből Palermóban. Egy elrettentő példaként felhozott, gépkarabély formájú palackba töltött Cosa Nostra márkájú viszki kapcsán azt írták: ezek a világ legszégyenletesebb élelmiszeripari termékei, amelyeket a bűnözéshez kapcsolódó nevekkel árulnak. Alessandro Apolito, a Coldiretti műszaki szolgálatának vezetője szerint ugyanis

botrányos belegondolni, hogy valaki ilyesmit vásárolhat, még ha csak viccből is. Számunkra elfogadhatatlan, hogy olyan komoly dolgokkal viccelődjünk, mint a maffia.

Alessandro Apolito szerint a maffia-témájú marketing nemcsak óriási károkat okoz Olaszország imázsának és az igazi olasz termékeknek, de sértő is az ártatlan állampolgárokkal szemben. A szakember vélekedése szerint szicíliaiak milliói élnek becsületben és törvénytisztelően, és szenvedik meg a maffia létét. Ettore Prandini, a Coldiretti elnöke pedig európai szintű megállapodást sürgetett, hogy a Földön többé ne nevezhessenek el dolgokat a Maffiával kapcsolatban.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?