Koronavírus: megvan, hogyan segítenék a magyar élelmiszeripari cégeket

Koronavírus: megvan, hogyan segítenék a magyar élelmiszeripari cégeket

agrarszektor.hu
Digitális felületet indított NAK Piactér néven a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, hogy segítse a járványhelyzetben piacukat vesztő élelmiszer-ipari vállalkozásokat. Ennek részleteiről Győrffy Balázs, a kamara elnöke nyilatkozott az Inforádió Aréna című műsorának.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

A mezőgazdaság egyes szereplői eltérő módon élik meg a vírus következményeként előállt gazdasági helyzetet, írta meg az Infostart. Vannak ágazatok, amelyek már rövid távon nagyon komoly problémákkal küszködtek, és olyanok, amelyek a második hullámból kapnak egy komoly csapást, fogalmazott az InfoRádió Aréna című műsorában Győrffy Balázs, aki egyben reményét is kifejezte, hogy lesznek szektorok azért, ahol elkerülhető a drasztikus változás.

A kamara elnöke arról is beszámolt, hogy a Nemzeti Agrárgazdasági Kamra valamennyi megyében létrehozott egy úgynevezett agrárkoordinációs munkacsoportot, ezáltal állandó jelleggel, naprakészen tudják szondázni a tagokat, vizsgálva, hogy mely ágazatban van probléma és arra milyen reakciókat tudnak tenni. Bár igyekszenek a helyben felmerülő gondokra helyben választ találni, előfordulhat, hogy valami központi beavatkozás igényel, tette hozzá Győrffy Balázs.

EZ IS ÉRDEKELHET

Azok a területek, amelyek már kezdet kezdete óta érintettek, jellemzően a HoReCa (Hotels, Restaurants, Cafés) szektor beszállítói. Esetükben, ami a zöldség-gyümölcs ágazat jelentős részét érinti, szinte egyik pillanatról a másikra szűnt meg a piac, ahová korábban értékesítették a termékeiket. Az említett munkacsoportoknak köszönhetően például róluk is gyors helyzetképet kapott a NAK, magyarázta Győrffy Balázs.

Többek között őket is próbálja segíteni az a kezdeményezés, egy digitális felület, amelyet a Nemzeti Agrárgazdasági kamara indított. A NAK Piactér nevet viselő oldal a piacukat vesztett vállalkozások számára kíván alternatív értékesítési lehetőségeket kínálni, összefogva azokat. Az elnök tájékoztatása szerint mostanra már több mint száz vállalkozás, jóval több mint ezer termékével került már rögzítésre a rendszerben, amelybe tucatnyi kereskedő is regisztrált már.

Fotó: Portfolio / Stiller Ákos

Győrffy Balázs szavai szerint igyekszenek egy olyan "színpadot kovácsolni", ahol a kereslet és a kínálat egymásra talál, ugyanis az érintettek birtokában vannak egy bizonyos mennyiségnek, amivel meg tudnak jelenni a piacon. Ezért aztán úgy alakították ki a Piacteret, a kereskedelmi hálózattal egyeztetve, kérve információkat a termelőktől és feldolgozóktól, hogy szűrni lehessen, milyen lokációban, milyen termékekre, milyen rendszerességgel, mekkora mennyiségben tudnak rendelkezésre állni.

Reményeik szerint olyan üzleti kapcsolatok jönnek ennek köszönhetően létre, amik akár hosszú távon is eredményesek lehetnek, azonban rövid távon mindenféleképpen segítenek abban, hogy piacot találjanak azok a termékek, amelyek nem várathatnak ezzel.

EZ IS ÉRDEKELHET

(A címlapkép a Portfolio tulajdona, készítette Stiller Ákos.)

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?