JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!
Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!
Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!
Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
A Tesco hétvégi, indokolatlan és a termelők által elfogadhatatlan akciója után újabb áruházláncok jelentették be, hogy ezen a héten irreálisan alacsony áron kínálják a dinnyét. A Penny 89 forintért, az Aldi 95 forintért, a Lidl pedig 99 forintért hirdeti reklámújságaiban a dinnye kilónkénti fogyasztói árát. Mindezt azután lépik meg az áruházláncok, hogy a dinnyetermelők és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara is felhívta a figyelmet arra, hogy az árleverő akciók lenyomják a termelői árakat, kihatással vannak az exportpiacokra, ezáltal ellehetetlenítik a termelőket, és veszélyeztetik a hazai dinnyeágazat jövőjét - derül ki a NAK közleményéből.
A NAK részvételével múlt héten indult el a dinnye fogyasztásösztönző kampány, hét áruházlánc (Aldi, Auchan, CBA, Lidl, METRO, Spar, Tesco) részvételével. A NAK a kialakult helyzet miatt azt a döntést hozta, hogy bojkottálja a kóstoltatási kampányt azokban az áruházláncokban, amelyek a szezon elején 100 forintos kilónkénti ár alatt kínálják a dinnyét, mivel az sértő lenne a termelőkre nézve. Emellett a Kamara a beszállítókkal szembeni tisztességtelen forgalmazói magatartás, a diszkriminatív árképzés, és az erőfölényével való visszaélés miatt esetükben is kezdeményezi a hatósági vizsgálatot. Mindez azt jelenti, hogy a METRO-ban a múlt hétvégén már lezajlott kampányt követően csak három áruházláncban, az Auchanban, a CBA-ban és a Spar-ban áll a dinnye promóciós program mellé a Kamara.