Bekövetkezett, amitől mindenki tartott: leállt az orosz kőolaj szállítása Magyarországra

Bekövetkezett, amitől mindenki tartott: leállt az orosz kőolaj szállítása Magyarországra

agrarszektor.hu
Gyakorlatilag öt nappal ezelőtt leállt az olcsó orosz uráli kőolaj szállítása Magyarország felé, augusztus 4. óta ugyanis nem jön az orosz Transznyeft Barátság II. vezetéken a kőolaj Magyarország, Csehország és Szlovákia felé. A leállítás oka, hogy július végén a Gazprombank a nyugati szankciókra hivatkozva nem teljesítette a tranzitdíj átutalását az ukrán vezetéküzemeltető Ukrtransnafta felé, amely erre hivatkozva leállította a kőolaj tranzitot és visszaküldte a pénzt a Transznyeftnek.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

Már ötödik napja nem jön Magyarországra az orosz kőolaj, és az orosz RIA Novoszti hírügynökség beszámolója szerint a Transznyeft orosz vezetékmonopólium is megerősítette, hogy leállította az olajszállításokat a Barátság kőolajvezeték déli ágán Magyarország, Szlovákia és Csehország felé - írja a Portfolio. Ugyanakkor az északi ágon Fehéroroszországon át Lengyelországba és Németországba folytatódnak a szállítások. A szállítások leállítását azzal magyarázza a Transznyeft, hogy nem kapta meg érte a szükséges pénzt. A Reuters bővebb információi szerint az eset úgy történt, hogy a Transznyeft már július 22-én előre átutalta az augusztusi tranzitdíjat az Ukrtransnaftának, de a pénz nem érkezett meg hozzá, sőt az ukrán cég július 28-án visszaküldte azt, mert a Gazprombankon keresztül nem teljesült az átutalás. A Transznyeft közleménye szerint a Gazprombank a nyugati szankciók miatt nem továbbította a pénzt.

Mindez akkor történt, mikor már itthon is üzemanyag ellátási zavarok keletkeztek a 480 forintos hatósági ár miatt, amelyek enyhítésére hozzá kellett nyúlni a stratégiai készletekhez. Ha az orosz szállítások leállítása valóban a nyugati szankciókkal függ össze, akkor ez idővel súlyos ellátási nehézségekhez is elvezethet Magyarországon, illetve a térségben egyaránt.

Címlapkép forrása: MTI/Szigetváry Zsolt

 

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?