JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!
Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!
Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!
Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
Az adventi időszakban a szaloncukor, az üreges figurák és az adventi naptár a legkedveltebb édességek. A csokimikulás az üreges formacsokoládék kategóriájába tartozik, ahogy például a húsvétkor népszerű csokinyulak is. Tapasztalatok szerint mind a multinacionális, mind a magyar tulajdonú gyártók megtalálják számításukat a szezonális édességek piacán, még a kisebb előállítók is jelentős tételeket tudnak értékesíteni ilyenkor. Megfigyelhető a vásárlói szokások változása. Legalább évtizedes folyamat van mögöttünk, amikor is a fogyasztók inkább a minőségibb, drágább termékekre váltottak, ugyanakkor ez a folyamat az elmúlt egy-két év erőteljes inflációja miatt megtorpant.
Jelentős kihívást ad a jelenlegi időszak az édességkészítők és -gyártók számára, egyetlen év alatt két nagyon fontos alapanyag, a cukor és a kakaó ára több mint a másfélszeresére nőtt. A csokimikulások iránti kereslet a hagyományos étcsokoládé/tejcsokoládé megosztást követi, azaz inkább a tejcsokoládé a keresettebb, de az ét aránya növekszik. A funkcionális, cukormentes, vegán és egyéb alternatív élelmiszerek iránti kereslet élénkülése is megmutatkozik. Továbbá - kis mennyiségben - készülnek például üregükben cukorkával töltött, vagy kétrétegű, kétízű vagy akár paleo mikulások. A mikulásoknál azonban nincs olyan gazdag ízkínálat, mint a szaloncukroknál, de ez a termékek jellegéből és elkészítési módjából is adódi