Megvan a boltháború győztese: mindenkit maga mögé utasított az Aldi 2022-ben

Megvan a boltháború győztese: mindenkit maga mögé utasított az Aldi 2022-ben

agrarszektor.hu
Rendkívül nagyot ment 2022-ben az Aldi: ennél a diszkontláncnál emelkedett leginkább a belföldi értékesítés nettó árbevétele egy éves távlatban, ráadásul az adózás utáni eredmény is pozitív lett. Ez utóbbit egyébként sem a Penny, sem az Auchan, sem pedig a Spar nem mondhatja el magáról, ugyanis ezek mindegyike ugyanis veszteséggel zárta a 2022-es üzleti évet, a Spar pedig nem is kicsivel.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

Igazán durva egymásnak feszülést mutattak a boltok a 2022-es üzleti évükben. Miközben az Aldi, a Penny és a Spar szemmel láthatóan tudta növelni belföldi értékesítésének nettó árbevételét, addig az Auchan csak egy helyben toporgott. Az adózott eredményeknél viszont rendes vérengzés történt, ugyanis a Pénzcentrum által vizsgált négy nagy lánc közül csak az Aldi zárt pozitívan, majd 6 milliárdos eredménnyel, ám még ez is 2,5 milliárddal kevesebb, mint amennyit a 2021-es üzleti évben produkáltak. Ehhez képest a Penny a 2021-es 4,4 milliárdos adózott eredményével szemben veszteséges évet zárt, mínusz 155 millió forinttal. Ennél nagyobbat bukott az Auchan, náluk a 2021-es 8,1 milliárdos eredményhez képest tavaly 1,8 milliárdos veszteség lett elkönyvelve. Hozzájuk képest viszont nagyságrendekkel nagyobbat zúgott a Spar, ahol a 2021-es 5,3 milliárdos pozitív eredményhez képest a 2022-es évben 13 milliárdos negatív eredményt értek el.

Mi olvasható ki a számokból?

A belföldi értékesítések nettó árbevételét vizsgálva látható, hogy folytatódik a diszkontok előretörése. Miközben ugyanis a 2021-es üzleti évben az Aldi és a Penny is az Auchan mögött maradt, addig a hiper a 2022-es évre nem igazán tudta növelni bevételeit, viszont az Aldi és a Penny igen. Ez pedig azt eredményezte, hogy mind a kettő diszkontlánc beelőzte a hipert, sőt, az Aldi még a Pennynél is nagyobbat gurított. A bevételek növekedését nézve is az Aldi szerepelt a legjobban, ők ezt több mint 30%-kal tudták növelni, a Penny 26%-kal, míg a Spar 15%-kal. A bevételek növekedését nézve is az Auchan a kakukktojás, ami egy helyben toporgásával végül is még csökkentette is a bevételeit, igaz mindössze 0,1%-kal.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?