AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE
Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.
Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.
Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.
Egyelőre megállíthatatlannak tűnik az áremelkedés a tejpiacon, a drágulás itthon is jelentős, a külpiacokon azonban még a hazainál is jóval magasabb árak alakultak ki. Az Agrárközgazdasági Intézet (AKI) jelentése szerint itthon a nyers tej kilónkénti országos termelői átlagára júniusban meghaladta a 160 forintot, ami mintegy 47 százalékos emelkedésnek felel meg az egy évvel korábbi szinthez képest, a májusi árakat pedig hat százalékkal haladja meg. Eközben Olaszországban 0,66 euróra (265 forint), Hollandiában pedig 0,58 euróra (232 forint) emelkedett, a Németországból és Ausztriából származó nyers tej piaci ára pedig elérte a 0,64 eurót (256 forint). Az alapanyag mellett azonban a különböző tejtermékek ára is nagyot nőtt. A tejszín kilónkénti ára az unióban júniusban megközelítette az 1400 forintos szintet (3,48 euró) - írja a Magyar Nemzet.
Németországban az ömlesztett vaj értékesítési ára mintegy 81 százalékkal, a sovány tejporé 58 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva. Ezért hát nem meglepő, hogy a hazai tejtermelő gazdaságok számára elég vonzó alternatívát jelentene, hogy a hazai feldolgozók helyett a magasabb árat kínáló külföldi tejüzemeknek adják el az alapanyagot. Az AKI adataiból kiderült az is, hogy a nyers tej kiviteli ára jóval meghaladta a belpiacra szánt alapanyag árát, júniusban kilónként 184 forintot ért el. Ám mindezek ellenére a magyar gazdálkodók kitartanak a hazai partnereik mellett - ezt a statisztikai adatok is jól mutatják: a közzétett adatok szerint nyers tej kiszállítása harminc százalékkal csökkent 2022 júniusában az előző év azonos hónapjához viszonyítva.
Az áremelkedés a magyar piacon sem kerülhető el, a tejtermékeknél és az alapanyagok esetében is jelentős a drágulás. Ezt alátámasztja az, hogy például a tehéntúró feldolgozói értékesítési ára 45 százalékkal, a natúr joghurté és a tejfölé 43 százalékkal emelkedett. De drágábban adják a dobozos tartós tejet, aminek ára 42 százalékkal haladta meg júniusban a tavalyi szintet. A növekvő árakat pedig a fogyasztók is megérezhetik. Az élelmiszerstop miatt a 2,8 százalékos ultramagas hőmérsékleten kezelt (UHT) tej továbbra is a múlt év októberi áron kapható a boltokban, a többi tejtermék ára viszont nagyot nőtt az elmúlt hónapokban.
- írja a lap.