Koronavírus: alaposan elintézte a nagy magyar pálinkafőzdét a járvány

Koronavírus: alaposan elintézte a nagy magyar pálinkafőzdét a járvány

agrarszektor.hu
A Panyolai Szilvórium Zrt. 2013-as stratégiaváltása óta folyamatosan növekedett. Azzal együtt is, hogy 2019. január 1-től egy újabb adó - a NETA - terheli a pálinkát, majd bő egy évvel később a pandémia okozott, illetve okoz forgalom-visszaesést a piacon. A szállodák és vendéglátóhelyek - a HoReCa szektor - időszakos bezárása az olcsóbb termékek irányába terelte a fogyasztást, a járvány levonulása után viszont reményeink szerint sok asztalnál újracsendülnek majd a pálinkáspoharak - jövendölte Lakatos Gergely vezérigazgató.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

A csúcsév 2018 volt, amikor több mint egyharmadával - 1,3 milliárd forintra - növekedett a Panyolai forgalma, amelyet az ez utáni évben 27 százalékos visszaesés követett. Az említettek magyarázata: az előzetesen jelzett, NETA okozta áremelkedés előtt (2018 utolsó hónapjaiban), amelyik partner tehette, előrehozta a rendeléseit, így az az időszak rekordforgalmat, a következő év pedig ennek megfelelően csökkenést eredményezett - írta meg a Világgazdaság.

Akinek volt elég tőkéje, bevásárolt előre negyed évre, fél évre, de olyan is volt, aki egy évre

- mondta a Lakatos Gergely.

A 2020-as év szép reményekkel indult, de aztán a járvány miatt befagyott a HoReCa szektor kereslete, majd ez az év végén - a második hullámban - megismétlődött. A decemberi árbevétel szinte megfeleződött a korábbi évekhez képest.

A hazai pálinkafogyasztás még nőtt is 60 ezer literrel tavaly, de inkább az olcsóitalokat keresték az alacsonyabb árfekvésű helyeken, mi pedig minőségi kategóriás termékeket gyártunk - mondta Lakatos Gergely. A Panyolai tulajdonképpen jól vészelte át ezt a piaci átrendeződést, mert a HoReCa-tól sikerült elmozdulni a kiskereskedelmi partnerek irányába. Mintegy 10 ezer palackkal adtak el abból a magas, 70%-os alkoholfokú új (kézfertőtlenítő) termékből, amelyet úgy dobtak piacra, hogy aktuális, preventív üzenetekkel láttak el: Maradj otthon, moss kezet!

Az árbevétel végül közel annyi lett tavaly, mint a 2019-re kimutatott 952 millió forint, több mint amennyire a járvány közben számítani lehetett. A trendhez képest azonban ez visszaesés. A 2021-es év is járványszigorral indult, és nagyon sok függ attól, hogy már pünkösd környékén enyhülnek-e a korlátozások és újra felpörög-e a kereslet, vagy csak nyáron, amikor inkább az alacsonyabb alkoholfokú italokat keresik a fogyasztók.

Ha húsvétra újraindul a korábbi rend szerinti élet, biztos hogy meghaladjuk a tavalyi árbevételt, ha nem, annak is örülhetünk, ha azt hozzuk, de bizakodó vagyok

- mondta a vezérigazgató.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?